נקלעתם לחובות? יש פתרון.

בישראל המודרנית יש הרבה מאוד משפחות ויחידים הנקלעים למצב כלכלי קשה. בין האנשים הנקלעים לחובות ניתן למצוא לא רק אנשים שהעסק שלהם כשל, אלא גם משפחות חד הוריות, זוגות גרושים, צעירים שלא למדו מעולם כיצד להתנהל מבחינה כלכלית, אנשים שנקלעו למצוקה בריאותית, מובטלים ומבוגרים שמתקשים למצוא עבודה ועוד.

אדם השרוי בחובות נמצא בחרדה יומיומית, הוא בחשש מתמיד שיעקלו לו את המשכורת, שלא יהיה לו כסף לקנות אוכל או לשלם שכר דירה. המעקלים אשר פוקדים תכופות את בתי החייבים בכל שעות היממה ולוקחים חפצי ערך, והנזק בלתי הפיך שנגרם לילדי החייבים בעקבות חשיפתם למצבם הכלכלי של הוריהם, עלולה להוביל למצוקה ולחרדה אשר ישפיעו קשות על החייבים ובני משפחתם. במקרים מסויימים, גם ילדי החייבים ישקעו בחובות בעתיד, ועתידם הכלכלי צפוי להיות כעתיד הוריהם. חובות הן מציאות קשה. לעיתים, בעלת השפעה לדורות המותירה את החייבים בשוליים החברתיים בלי יד מכוונת ועוזרת.

קושי כלכלי מעורב פעמים רבות בקושי נפשי ונדרש הרבה ידע ומאמץ בכדי להתגבר על החובות אשר נחתו עלינו "כרעם ביום בהיר". סגירת חובות היא תהליך, שמצריך הרבה מאוד ידע מקצועי, ויש בהחלט מה לעשות כדי לומר לחובות ״שלום ולא להתראות״ אחת ולתמיד.

צעדים ראשונים טרם פניה ליעוץ משפטי

  • ריכוז החובות– יש לבדוק ולאמוד את מצבת החובות לנושים השונים על מנת שתוכלו להגיע לעו"ד עם מצבת מדויקת אשר על פיה ייקבע לאיזה הליך פנינו מועדות. יודגש כי קיימים פתרונות שונים המתאימים לכל מקרה לגופו ואין כל חולק כי לגבי מצבת חובות של 20,000 ₪ הפתרון שונה ממצבת חובות של למעלה מ-100,000 ₪. זאת כמובן בשקלול היכולת התזרימית של החייב, ומשכך יש לבדוק היטב את מצבת החובות.
  • לא להיכנע ללחצים של נותני הלוואות– בנקים וחברות רבות העוסקות במתן הלוואות, מנצלים את מצבם של החייבים ומנסים בכל דרך לשכנע אותם לקחת הלוואות שונות בתנאים בלתי סבירים תוך בקשת בטחונות לצורך כיסוי ההלוואות. זאת מתוך ידיעה ברורה כי ברבות הימים יוכלו לממש את הביטחונות ולגבות את מלוא ההלוואות. מדובר בביטחונות של משכון נכסים שונים בעלי ערך כלכלי ורגשי, והחתמתם של בני משפחה כערבים לתשלום החוב. חייבים רבים נופלים קורבן ללחצים אלה ונוטלים הלוואות, ובדרך זו הם מסקלים הליכים משפטיים היכולים לסייע להם למצוא פתרון לחובותיהם.
  • לא להגיע להסדרים עם הנושים ללא יד מקצועית– נושים רבים מפעילים לחצים רבים על חייבים להגיע להסדר חובותיהם, וזאת באמצעות מכתבי התראה מעו"ד המייצגים אותם טרם נקיטת הליכים משפטיים, פתיחת תיקים בהוצל"פ, הטלת עיקולים והגבלות שונות על חייבים. מטרתם של הנושים הוא אילוץ להסדיר את החוב עמם, אולם בפועל אתם משתמשים בכספים המעטים שעוד נותרו לכם והדבר לא בטוח יסייע לכם בפתרון לכלל מצבת חובותיכם. חובות בסדר גודל של כ- 300,000 ₪ או של כ-350,000 ₪ דינם זהה בהליך חדלות הפירעון והשיקום הכלכלי.
  • לא לפגר בתשלומים השוטפים באחזקת הבית ומזונות– אי תשלום חובות שוטפים של הבית יכול להוביל לסנקציות כמו ניתוק החשמל או פינוי מהבית במקרה של משכנתא. כמו כן, תשלום מזונות לרווחת הילדים אשר בתי המשפט השונים רואים בחומרה רבה חייבים המשתמטים מתשלום זה. יותר מכך, חייבים רבים יכולים למצוא עצמם מאחורי סורג ובריח עקב פיגור בתשלומים ובכך להחריף את מצבם הקשה ממילא. משכך יש להקפיד ולעמוד בתשלומים הנדרשים ולא לפגוע בבני הבית אשר הינם קורבן למצב הקיים.
  • אין ליטול הלוואות בשוק האפור– חייבים רבים הנקלעים לחובות פונים בחוסר אונים לגורמים בשוק האפור על מנת שאלה יסייעו להם במתן הלוואות בריביות אשר אין להן כל אחיזה במציאות. שימו לב, התעסקות עם גורמים אלה רק תחריף את המצב ותוביל חייבים רבים, במקרים הטובים, אל עבר שוקת שבורה ואל מצב בלתי הפיך.

פנייה לייעוץ משפטי

קיימים עורכי דין רבים העוסקים בתחומים מגוונים, חשוב להבין כי לרב כל עו"ד מתמחה בתחומו בלבד, וכשם שלא נלך לרופא כירורג כאשר אנו סובלים מבעיה אורתופדית, כך חשוב ללכת לעו"ד מומחה הבקיא בתחום הליכי חדלות פירעון, עו"ד שיש בידיו את האפשרות למצוא עבורנו את ההליך המשפטי המתאים לנו ולמצבנו, ולהתאים כל מקרה לגופו. דוגמה לכך היא הליכים משפטיים שונים  בחוק כמו: הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי במתכונתו החדשה, אחוד תיקים 3% בהוצל"פ הסדרי חובות, ועוד.

בקיאותו ומקצועיותו של עו"ד תתאים לכל מקרה את הפתרון הראוי לו. תפקידו של עו"ד הוא כתפקידו של חייט טוב לתפור לכל לקוח את הבגד המתאים לו ולמידותיו, ובמקביל לסייע לחייבים  בעיכוב ועצירה של כל ההליכים המשפטיים והסרה של כל העיקולים הקיימים כנגדם. המטרה ברורה- חיסול כל החובות בפרק הזמן הקצר ביותר ומזעור הנזק, ככל שניתן, לציבור החייבים.

 

שיתוף
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
עו"ד חגית יחזקאל

חגית יחזקאל- חברת עורכי דין מובילה העוסקת במחיקת חובות וייצוג מול רשויות המס. משרדינו מתמחה במחיקת חובות, הליכי הוצאה לפועל, שיקום כלכלי ועוד מגוון רחב של תחומי מומחיות השייכים למשפט האזרחי.

לתיאום פגישת ייעוץ

התקשרו עכשיו

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

תחומי ההתמחות שלנו
אולי יעניין אותך

לתיאום פגישת ייעוץ

התקשרו עכשיו

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם