התמודדות חייבים מול רשויות המס היא תופעה שכיחה ומורכבת. האזרח הקטן מתמודד מול רשויות המדינה מלאות הכוח במישור המנהלי ואף הפלילי. ייצוג משפטי עתיר ניסיון בתחום המיסים הוא דרך בטוחה ומהירה להסדרת החובות וחזרה לחיי שגרה. זכרו, חובות הם לא משחק ילדים - התנהלות לא מקצועית מול הרשויות עלולה להוביל לעיקולים והגבלות חריפות, קנסות ולתיקים פלילים עד כדי מאסר. אנו, חברת עורכי הדין חגית יחזקאל, מחזיקים בהתמחות ייחודית וחסרת תחרות בתחום המיסים מכוח 25 שנות ניסיון בתפקידים ניהוליים במס הכנסה. תוך ייצוג משפטי מקצועי וליווי צמוד, נפעל לנטרול המחדלים הקיימים, טיפול בקנסות ובחובות והגעה להסדרים עד היציאה לדרך חדשה. אתנו, אתם לא לבד.

תכליתה העיקרית של גביית המיסים הינה לצורך מימון הפעילות במדינה. מכאן החשיבות בקיומו של מערך גביית המס בישראל באופן שבו המדינה תוכל לממש את תכליתה בצורה היעילה ביותר. דיני המס מעניקים למדינה ולרשויות המס כלים שונים לצורך גביית המס ולאכוף סרבני מס אשר בדרכים שונות אינם מעבירים לקופת המדינה את המס הנדרש בהתאם לחוק.

אדם הנדרש להגיש דו"חות עליו להגיש את הדו"ח במועד בצירוף תשלום חוב המס העולה מן הדו"ח במידת הצורך, יובהר כבר עתה כי במקרים רבים יש בהגשת הדו"ח להביא להחזרי מס בשיעורים גבוהים ועל כן אין בהכרח כי הגשת הדו"ח תוביל לחיובי מס בלבד. ככל ויוטלו חובות מס ומסיבות שונות אלו לא ישולמו במועד הנקוב בדו״ח, הרי שאי תשלומו תוביל לחיוביי ריביות, הצמדות וקנסות בהתאם לקבוע בחוק. מכאן החשיבות כבר בשלב זה להיעזר באיש מקצוע על מנת למזער את החוב ככל שניתן ולהגיע להסדרים מול רשויות המס: הסדרים אשר מחד ימנעו הפעלת אמצעי אכיפה ומאידך יעלו בקנה אחד עם היכולת הכלכלית וישרתו את אינטרס כלל הצדדים.

הליכי שומה

במקרים בהם הדו"ח לא מוגש לרשויות המס כנדרש, רשויות המס רשאיות להוציא שומה בהתאם לראות עיניהם ולדרוש את תשלום המס בכל האמצעים העומדים לרשותן. ישנה חשיבות רבה של דיווח לרשויות אשר יש בו כדי להצביע על סכום המס המציג את הפעילות הכלכלית הלכה למעשה.

קיימים מקרים נוספים בהם מסיבות שונות ורחבות רשויות המס סבורות כי המס העולה מן הדו"ח אשר הוגש אינו מייצג נאמנה את פעילותו הכלכלית של העסק. במקרה שכזה עומדת בפני בפניהן הזכות לבצע ביקורות בספרי העסק ולקיים דיון עם הנישום ו/או מייצגו. במקרים אלה חשוב להגיע עם איש מקצוע מיומן ועתיר ניסיון על מנת למזער את גובה החוב ככל שניתן ואף לבטלו במקרים המתאימים. ככל והוגשה הסכמה הרי שהצדדים חותמים על שומה בהסכמה, ובמקרים בהם לא הושגה הסכמה הרי שמתקיים דיון נוסף מול מפקח מס אחר ובשלב זה החוב אינו בר גבייה.

במידה ולא מושגת הסכמה בין הצדדים הרי שהסוגיה עוברת להחלטה שיפוטית של בית המשפט המחוזי, ורק לאחר החלטתו של ביהמ"ש החוב יהיה בר גבייה.

עבירות המס 

עבירות המס נחלקות לשתי סוגי עבירות:

עבירות מס טכניות– עבירות אילו הינן עבירות פליליות על כל  המשתמע מכך ולצדן ייתכן ויהיו גם עונשיי מאסר מאחורי סורג לתקופות לא מבוטלות. אין להקל ראש בעבירות אלה הכוללות: אי הגשת דו"חות לרשויות המס כנדרש עפ"י חוק, אי העברת המס אשר נוכה במקור משכר העובדים או נוכה במקור בעקבות פעילותו של העסק אל מול הספקים עמן הוא נמצא בקשרים עסקיים, ואי העברת דיווח הצהרת הון במקרים בהם רשויות המס דורשות לעשות כן.

עבירות מס מהותיות-  עבירות אשר בשל חומרתן  מטופלות ע"י פרקליטות המדינה, ומוגדרות כעבירות מסוג "פשע". עבירות מזוג זה קבועים לצדן עונשיי מאסר ארוכים וממושכים. עבירות אלו כוללות מעשים אשר תכליתם הינו העלמת המס בדרכים שונות ויצירתיות אשר בסופו של דבר לא צלחו: דיווחים כוזבים לרשויות המס, ניהול פנקסים כוזבים, הלבנת הון, הברחת נכסים ולא מעט מקרים ניתן למצוא אשר בהם מסתייעים בעלי עסקים באנשים, "קופים", ובאמצעותם הם מעלימים מס.

שיתוף
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
עו"ד חגית יחזקאל

חגית יחזקאל- חברת עורכי דין מובילה העוסקת במחיקת חובות וייצוג מול רשויות המס. משרדינו מתמחה במחיקת חובות, הליכי הוצאה לפועל, שיקום כלכלי ועוד מגוון רחב של תחומי מומחיות השייכים למשפט האזרחי.

לתיאום פגישת ייעוץ

התקשרו עכשיו

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

תחומי ההתמחות שלנו
אולי יעניין אותך

לתיאום פגישת ייעוץ

התקשרו עכשיו

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם