משרדינו מתמחה בייצוג חייבים מול לשכות ההוצאה לפועל. אנו מספקים טיפול משפטי מקצועי תוך ליווי צמוד וניהול הליכים עד הגעה להסדר החובות וקבלת ההפטר. בעיקרם, הליכים אלו מתאפיינים בביטול ההגבלות הקיימות על החייב, ביטול עיכוב יציאה מהארץ, ביטול ההגבלה על רישיון נהיגה, ביטול עיקולי שכר ובנקים ועוד. אנו נפעל להסרת העיקולים וההגבלות בפרק הזמן הקצר ביותר על מנת לאפשר לך התנהלות כלכלית תקינה וחיי שגרה. אנו גאים להעניק לכל לקוח שירות מקצועי עתיר ניסיון למען שיקומו האישי והכלכלי ויציאתו לפתחה של דרך חיים חדשה ואל עתיד טוב יותר.

מערכת ההוצל"פ באמצעות לשכותיה השונות פועלות על פי חוק לאכוף פסקי דין, משכנתאות, שטרות ותביעות בסכום קצוב עד 75,000 ₪ .

אמצעי האכיפה במערכת ההוצל"פ ננקטים בהתאם לבקשות הזוכים והחלטתו של הגורם המוסמך, במנותק ממצבו האישי, הרפואי והכלכלי של החייב אשר הביא אותו להסתבכותו בחובות. במקרים רבים עסקינן במשפחות חד הוריות, ובמשפחות עם מצוקה כלכלית קשה אשר פגיעה במטה לחמן משמעותה עבורן הינו הגעה לפת לחם ולהיזקק לנדבות וסיוע מהמדינה.

 

צעדים ראשונים עם קבלת ההתראה הראשונה מההוצאה לפועל

טרם נקיטת צעדיי האכיפה בהוצאה לפועל, המערכת נדרשת להוציא הודעת התראה לחייבים, אשר בה הם מתבקשים להסדיר את החוב בטרם נקיטת הליכים תוך פרק זמן של עד 30 יום. זה פרק ההזדמנויות הנכון ביותר להיוועצות באיש מקצוע אשר בידו הניסיון והיכולת המקצועית לייצג את החייב בצורה הטובה ביותר אל מול ערכאה שיפוטית זו. אין להקל ראש ולחשוב כי "יהיה בסדר" אלא יפה שעה אחת קודם לחשוב מחוץ לקופסא על מנת למצוא את הפתרון הראוי והנכון למצבנו אשר יש בו בצורה האולטימטיבית לחלץ אותנו מהמובלעת הכלכלית אליה נקלענו ולמזער נזקים צפויים ככל שניתן.

 

אמצעי האכיפה השונים של ההוצאה לפועל המוטלים על חייבים

מערכת ההוצאה לפועל תפעל לגביית חובות החייבים בשיטה של הפעלת לחץ לתשלום החוב לזוכים באמצעות דרישות הזוכים ובאמצעות הפעלתם של אמצעי אכיפה שונים :

 

עיקול על חשבון הבנק- חשבון הבנק של החייב יעוקל ולא תתאפשר לו משיכה של כספים בכל דרך שהיא. השיקים שמסר לצד ג' לא יכובדו, חיוביי כרטיסי האשראי לא יכובדו ובכך החייבים נקלעים לבור כלכלי עמוק יותר ויותר.

 

עיקול שכר-  המשכורת החודשית אשר משולמת לחייבים באמצעות מעסיקיהם, ובפעמים רבות מדובר בהכנסתה הכלכלית היחידה של המשפחה מעוקלת לטובת תשלום החוב. השכר החודשי המשולם הינו חלק זעום ביותר בהתאם לחוק הגנת השכר, דבר אשר יוצר פגיעה בלתי הפיכה לכלכלת המשפחה ופוגם והורס גם את המרקם המשפחתי ולעיתים רבות מוביל לפירוקם של משפחות רבות.

 

עיקולי מטלטלין- גוביי המס מתדפקים על דלתות המשפחה במטרה לעקל נכסים מתוך הבית. לצד הפגיעה הקשה במשפחה הדבר פוגע גם בכבוד המשפחה ומביא לבושה לכל בני הבית.

 

הגבלה על רישיון הנהיגה- במקרים רבים מעוקל תוקף רישיון הנהיגה של החייב ובכך נפגעת ניידותו ממקום למקום ולעיתים גם מקום פרנסתו, כשזה תלוי ברישיון בר תוקף. נהיגה ללא רישיון בעלת השלכות קשות הן מבחינת רשויות האכיפה והן מבחינת פוליסת הביטוח.

 

עיכוב היציאה מהארץ-  בין ההגבלות המוטלות על חייבים הרי שמוטלת עליו הגבלה מלצאת מתחומיי המדינה, כאשר ההיגיון הנעוץ בכך הינו למנוע בריחתם של חייבים. יודגש כי ברוב המקרים ידם של החייבים אינה משגת לנסיעות וטיולים שעה שתלויים ועומדים נגדם חובות, אולם ישנם מקרים דחופים אחרים בהם נאלצים חייבים לצאת מהארץ, ואין כל חולק כי הגבלה זו תעמוד להם לרועץ ותפגע בהם.

 

לנוכח האמור הרי שתמיד עדיף לייצר מהלכים ולא לחכות לזוכים שייצרו מהלכים הפוגעים קשות בחייבים, הפתרון בידינו:

 

אחוד התיקים

חייב אשר נפתחו כנגדו מספר תיקים בהוצל"פ יכול לאחד את כל התיקים ולשלם במסגרת תיק האחוד תשלום חודשי, אשר יעמוד על תשלום 3% מסך החובות. כך יכול החייב לעכב את ההליכים המתנהלים כנגדו ולמתאפשר לו לשלם את חובותיו מחד ומאידך להתקיים בכבוד ללא תחושת החוסר בטחון כי יופעלו נגדו אמצעי אכיפה בעלי השלכות קשות עבורו. יודגש כי הליך זה אינו הולם את מצבם הכלכלי של כל החייבים ועל כן יש לבחון אותו בכל מקרה ומקרה בעיניים מקצועיות ונכונות.

 

צו תשלומים

חייבים יוכלו להגיש בקשה לפריסת חוב בהוצל"פ אשר נמצאת בהלימה למצבם הכלכלי ויכולת התשלום החודשית שלהם. יש להגיש הבקשה בצורה המשקפת באופן מרבי כל חייב וחייב, זו מלאכת מחשבת אשר אין להקל בה ראש כלל על מנת שלא ייקבע לחייבים צווי תשלומים גבוהים, דבר אשר יגרור הגשת בקשות נוספות לרשמיי ההוצל"פ, שלא בהכרח ייענו בחיוב, זו טעות שעלולה לעלות לחייבים ביוקר תרתי משמע.

שיתוף
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Email
עו"ד חגית יחזקאל

חגית יחזקאל- חברת עורכי דין מובילה העוסקת במחיקת חובות וייצוג מול רשויות המס. משרדינו מתמחה במחיקת חובות, הליכי הוצאה לפועל, שיקום כלכלי ועוד מגוון רחב של תחומי מומחיות השייכים למשפט האזרחי.

לתיאום פגישת ייעוץ

התקשרו עכשיו

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

תחומי ההתמחות שלנו
אולי יעניין אותך

לתיאום פגישת ייעוץ

התקשרו עכשיו

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם